Hărți și planșe
Interactive
Cea mai mare colecție on-line de hărți și planșe interactive pentru majoritatea disciplinelor școlare.
Pentru elevi: un instrument de învățare pentru a crește înțelegerea și memorarea.
Pentru profesori: un instrument de predare inovativ pentru tablele interactive.
ALFABETUL LIMBII ROMÂNE
Alfabetul limbii române. 31 de straturi. Componente: litera mare și mică de tipar. desene color reprezentative (de asemănare și a literei de început), litera mare și mică de mână, tehnica transcrierii cu indicarea direcțiilor, sarcini de completarea a spațiilor goale.
SCRIEREA CUVINTELOR CU ”MP” ȘI ”MB”
Pronunțăm și scriem întotdeauna m înainte de p sau b în cuvinte precum: cumpără, timp, scump, important, timbru, limbaj, umbrelă, bomboane, îmbrăcat, umbră.
Sarcini - 7 activități diferite.
Sarcini - 7 activități diferite.
SCRIEREA CUVINTELOR ”SA” ŞI ”S-A”
Scriem ”SA” atunci când îl putem înlocui cu ei sau ”lui”.
Scriem ”S-A” atunci când nu îl putem înlocui cu al cuvânt.
Scriem ”S-A” atunci când nu îl putem înlocui cu al cuvânt.
SCRIEREA CUVINTELOR ”SAU” ŞI ”S-AU”
Scriem ”SAU” atunci când îl putem înlocui cu ”ori”.
Scriem ”S-AU” atunci când nu îl putem înlocui cu al cuvânt.
Scriem ”S-AU” atunci când nu îl putem înlocui cu al cuvânt.
SCRIEREA CUVINTELOR ”IA” ŞI ”I-A”
Scriem ia atunci când îl putem înlocui cu alte cuvinte: a luat, serveşte, hai, ține.
Scriem i-a atunci când nu se poate înlocui cu alt cuvânt.
Scriem i-a atunci când nu se poate înlocui cu alt cuvânt.
SCRIEREA CUVINTELOR ”IAU” ŞI ”I-AU”
Scriem ”iau” atunci când îl putem înlocui cu au/am luat.
Scriem ”i-au” când nu îl putem înlocui cu alte cuvinte.
Scriem ”i-au” când nu îl putem înlocui cu alte cuvinte.
SCRIEREA CORECTĂ A CUVINTELOR NEA, NE-A și NEAM, NE-AM
Scrierea corectă a cuvintelor NEA și NE-A. Scrierea corectă a cuvintelor NEAM și NE-AM.
Scrierea cuvintelor cu consoane duble NN și CC
Subliniați cuvintele care conțin consoane duble. Despărțiți în silabe. Precizați poziția în silabe. Scriem cu nn cuvintele. Scrieți cuvintele care se formează din... Încercuiți forma corectă. Scrieți cuvinte înrudite.
Scrierea cuvintelor care conțin grupurile oa, ua, uă, ia, ea, ie
Scrieți numele obiectelor. Despărțiți cuvintele în silabe. Subliniați grupurile de vocale. Subliniați în text grupurile de litere. Grupați cuvintele date după grupul pe care îl conțin. Completați în cuvinte grupurile de vocale.
SCRIEREA VOCALELOR DUBLE ee, ii, oo, uu
Scrierea vocalelor duble: ee, ii, oo, uu. Subliniați cuvintele care conțin vocale duble. Despărțiți în silabe și scrieți-le în tabel. Pronunțam și scriem cu vocale duble. Transformați după model. Încercuiți forma corectă.
SCRIEREA CUVINTELOR: într-o, într-un dintr-o, dintr-un, printr-o, printr-un
Scrierea cuvintelor: într-o, într-un dintr-o, dintr-un, printr-o, printr-un (straturi separate cu sarcina ”Scrieți enunțuri folosind îmbinările de cuvinte”).
SCRIEREA CUVINTELOR CU Î ȘI Â
Citiți textul. Subliniați cuvintele. Observați poziția literelor. Grupați în tabel. Scriem întotdeauna î. Scriem î în interiorul cuvintelor. Scriem â. Scrieți cuvinte „înrudite”. Completați cu "î” sau "â”. Transformați enunțurile după model.
SCRIEREA CUVINTELOR LA ȘI L-A
Scriem LA. Formulați enunțuri cu combinări de cuvinte. Scriem L-A. Transformați după model. Completați spațiile folosind ortograma L-A. Formulați propoziții cu exemplele completate.
GRUPURILE DE LITERE CE, CI ȘI CHE, CHI
Grupurile de litere CE, CI și CHE, CHI. Denumiți obiectele. Subliniați grupurile de litere. Transformați după model. Baraţi forma incorectă. Completați cuvintele.
GRUPURILE DE LITERE GE,GI ȘI GHE, GHI
GE și GI. GHE și GHI. Se citesc, dar se redau în scris. Transformați după model. Denumiþi obiectele. Subliniați grupurile. Barați forma incorectă. Completaţi cuvintele.
PRONUNŢAREA ŞI SCRIEREA CUVINTELOR CARE CONŢIN X
Citiți și pronunțați clar cuvintele care conțin X. Identificați în imagine. Grupați cuvintele după felul în care se pronunță. Cuvinte înrudite. Identificați cuvintele cu X. Se pronunță și se scrie CS.
SCRIEREA ORTOGRAMELOR n-am, n-ai, n-are, n-ați, n-au
Scriem ”nai” (instrument muzical) și scriem ”n-ai” (nu ai). Scrierea ortogramelor: n-am, n-ai, n-are, n-ați, n-au. Sarcini: Transformați după model. Completați cu ortograma potrivită. Pe baza imaginii, formulați enunțuri...
SCRIEREA ORTOGRAMELOR n-ul, n-o, nu-i
Scrierea ortogramelor n-ul, n-o, nu-i. NU-L și NUL. Citiți și observați schimbările. Transformați după model. Ortograma N-O. Citiți și observați. Transformați după model. Ortograma NU-I. Citiți și observați. Transformați după model.
SCRIEREA ORTOGRAMELOR V-A și VA
Scrierea ortogramelor V-A și VA. Adăugați verbe la forma potrivită. Scriem VA. Scrieți pe spațiile albe v-a sau va.
SCRIEREA ORTOGRAMELOR CE-L și CEL
Scrierea ortogramelor CE-L și CEL. Scriem CE-L. Scriem CEL. Completați spațiile albe cu CE-L sau CEL. Scrieți enunțuri cu CE-L și CEL.
PĂRȚILE PRINCIPALE DE PROPOZIȚIE. PROPOZIȚIA SIMPLĂ
Părțile principale de propoziție: subiectul și predicatul (definiție. răspunde de întrebările). Acordul subiectului cu predicatul. Propoziția simplă. Subiectul și predicatul este exprimat prin. Subliniați subiectele și predicatele. Scrieți predicatele potrivite.
PĂRȚILE SECUNDARE DE PROPOZIȚIE. PROPOZIȚIA DEZVOLTATĂ
Părțile secundare de propoziție. Propoziția dezvoltată. Atributul. Completați proverbele (1). Complementul. Completați proverbele (2). Subliniați în text atributele și complementele.
SUBSTANTIVUL
Grupați substantivele. Felul substantivelor (comune, proprii). Scrieți perechi de substantive. Numărul substantivelor (singular, plural). Dezlegați ghicitorile. Genul substantivelor (masculin, feminin, neutru). Analizați substantivele din enunț.
VERBUL
Verbul. Subliniați verbele. Verbul își schimbă forma după: persoană, număr, timp. Timpurile verbului: prezent, trecut, viitor. Scrierea și pronunțarea corectă a unor verbe. Funcția de predicat.
ADJECTIVUL
Definiție. Scrieți substantivele, alăturați adjectivele. Același număr și gen cu substantivul. Transformați grupurile. Subliniați adjectivele din text. Locul adjectivului. Adjective terminate în -iu.
PRONUMELE PERSONALE
Formele pronumelui personal. 2. Formulați propoziții. 3. Pronumele eu, el, ea, ei, ele. 4. Pronumele personale de politețe. Funcțiile pronumelui de subiect și de complement.
NUMERALUL
Numeralul. Subliniați numeralele. Se scriu într-un cuvânt numeralele. Pronunțăm și scriem. Completați enunțurile. În propoziție numeralul poate fi (subiect, atribut). Indicați în cifre și litere.
SEMNELE DE PUNCTUAŢIE
Semnele de punctuație. La sfârșitul propozițiilor (punctul. semnul întrebării, semnul exclamării, punctele de suspensie, două puncte). La începutul propozițiilor (linia de dialog). În interiorul propozițiilor (două puncte, virgula,ghilimele). Explicaþi folosirea semnelor.
ANALIZA GRAMATICALĂ A PROPOZIȚIEI
Analiza gramaticală a proposiției: A. Prin simboluri; Cifrată; Fracționară; Schemă; E. Morfo-sintactică. Relații binare.